Yogaforpliktelsen. Dag 13 og 14

Wow! Dag 14! Bare én uke igjen! Og allerede nå begynner jeg å tenke på om jeg skal UTVIDE commitmenten! Erre mulig?

Grunnen til det er rett og slett at jeg kjenner meg friskere, kvikkere, sterkere og sprekere. De siste dagene har jeg også kjent meg gladere. Søtsuget blir godt ivaretatt av sjokoladebollene mine (se oppskrift under!), og i helga fikk jeg jammen meg tips om sjokoladepudding lagd på avocado også!

Jeg er fortsatt stiv i kroppen, men strekkene i lårene begynner å gi slipp – og i helga har jeg faktisk spilt 4 fotballkamper innendørs – uten å få varige mén! Jada, jeg husker læreren vår på idrettslinja sa at alle vi fotballspillerne kom til å bli invalide før vi ble 30, men hvem tenkte vel på det når man var 16?

Det har jeg derimot gjort de siste årene og motvillig innsett at han hadde rett. Faktisk hadde jeg innsett at jeg kanskje ikke burde spille fotball mer –  på slutten måtte jeg alltid humpe av bana pga strekk eller hofteproblemer. Men nå er det som om jeg har blitt myk som en gummistrikk og kan bendes i alle mulige retninger:

Hege-yoga-DSC_1256

Øh, det var kanskje en smule overdrevet, se bare her:

hege-stivDSC_1233

Denne stillingen heter skilpadde, men jeg føler meg i grunn mer som en dvask padde, særlig når jeg ser hvordan den egentlig skal gjøres:

Kim-3-DSC_1250

Men selv om det fysiske har godt av dette, er det likevel skjær i sjøen. Jeg har nemlig blitt ganske fjern. Jeg føler meg sløv og utafor, og mistenker at det innskrenkede kostholdet har en finger med i spillet. I fraværet av alt det gode har jeg nemlig fråtset i raske karbohydrater som spaghetti, poteter, ris, loff og foccacia.

Dette er visst ikke særlig lurt, har jeg forstått. For mye gluten og raske karbohydrater kan nemlig gjøre deg litt tåkete!

Og etter at jeg med rekordlavt blodsukkernivå skrek ut i skrekk til fyren i kiosken som akkurat hadde smurt på en vaffel til meg etter min bestilling: “Men herregud, jeg kan da ikke spise det der!” har jeg forstått at jeg er blitt så fjern at jeg må gjøre noen nye grep.

Denne uka kutter jeg raske karbohydrater også! Kanskje jeg kommer ned i skilpadda da?

Namaste ❤

Sunne sjokoladekuler:

4 dl mandler, kverna til pulver

2,5 dl dadler, husk å ta ut steinen!

3-4 ss 100 % rent kakaopulver (fåes på helsekost)

4 ss xtra virgin kokosolje (også helsekost)

Litt salt. Kvernes til deilig guffe i kjøkkenmaskin og formes til kuler. Fine til kaffen og når søtsuget trenger seg på!

2 thoughts on “Yogaforpliktelsen. Dag 13 og 14

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s